דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבנה המדחף (פרופלר) 

מאת    [ 11/02/2008 ]

מילים במאמר: 354   [ נצפה 4762 פעמים ]

במאמר אחר שפרסמתי באתר זה, ציינו כבר שהחלק הרחוק משורש הלהב עושה דרך ארוכה יותר לכל סיבוב בהשוואה לחלק הלהב הקרוב לשורש. שניהם מבצעים את הסיבוב יחד. כלומר, החלק הרחוק מהלהב צריך לבצע דרך ארוכה יותר בפחות זמן. לכן זרימת האוויר עליו מהירה יותר ואנו אומרים שהמהירות שהוא סובב בה, גדולה יותר.

אנחנו יודעים שככל שמהירות הזרימה של האוויר גדלה/קטנה על פרופיל אווירודינמי, זוית ההתקפה תקטן/תגדל בהתאמה.

להבי המדחף הם פרופיל אווירודינמי.

התוצאה היא שהיינו צריכים לקבל זוית התקפה שונה בנקודות שונות על פני הלהב.

כמו לכל פרופיל אווירודינמי, גם ללהב המדחף יש זוית התקפה שבה מושגת יעילות מיטבית. אם היינו משאירים את הלהב בצורה של להב ישר ללא כל פיתול, היינו מקבלים זויות התקפה שונות לאורך הלהב, כלומר, לא היינו מצליחים לקבע את זוית ההתקפה הרצויה לנו על פני מרבית אורך הלהב.

על מנת שנצליח להשיג זוית התקפה אחידה, הקרובה ככל האפשר לזוית ההתקפה הרצויה לנו, אנחנו מפתלים את להב המדחף. אם נסתכל מקרוב על מדחף של מטוס נראה שהפיתול החזק ביותר קרוב יותר לשורש הלהב, ומידת הפיתול יורדת ככל שאנו מתקרבים לקצותיו. לזוית שבה מפתלים את הלהב קוראים זוית הפיתול או זוית ההכוונה.

זוית ההתקפה המיטבית של להבי מדחף היא בדרך כלל כ-2 מעלות. מדחף מתוכנן למהירות וסל"ד מסויימים בהם יפיק מקסימום יעילות, בזוית התקפה מסוימת.

על שורש הלהב מופעל עומס גבוה: כח צנרפוגלי המושך את הלהב החוצה, כח הסחב המושך את קצות הלהב קדימה, התנגדות הדוחפת אותו לאחור, עילוי המושך אותו לפנים. לכן הלהב חייב להיות חזק ומסיבי. הבעיה שמסיביות של הלהב עלולה לבוא על חשבון האווירודינמיות שלו. בנוסף לכך ישנן הפרעות לזרימה באזור ציר המדחף והסתרת הזרימה בגלל מכסה המנוע והחיבור בין המנוע למדחף.

בקצה הלהב יש "מערבולות קצה כנף". מנת מימדים גדולה היתה מקטינה את בעיית המערבולות אבל אז היה צורך בכני נסע גבוהים. גם אם היינו פותרים את בעיית כני הנסע, היו קצות הלהב מגיעים למהירות גבוה מאוד הנושקת למהירות הקול ואז הגרר היה גדל. לכן יוצרים להב עם קצה אליפטי. קצה להב מגיע למהירות של 400 קשר.

החלק היעיל ביותר ביצירת סחב נמצא באזור של 75% מאורך הלהב. כשמדברים על זוית הפיתול, מדברים על הזוית שנמצאת באיזור היעיל הנ"ל (שהרי כבר אמרנו שזוית הפיתול משתנה לאורך הלהב).
משה - מדריך טיסה
http://www.tayas.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב